Att åka på eller arrangera Cup-TSM
Göteborgs ishockeyförbund samt övriga förbund kräver att man ansöker både som arrangör och som deltagare för de cuper lagen planerar att åka på eller skapa i egen regi.
Alla ansökningar registreras i TSM, och då beslut kommit skickas detta ut till TSM ansvarig samt till sektionen. Ansökningar mailas till Patric Aronsson: aron_1@hotmail.com som registrerar underlaget i TSM. Alla Cuper måste registreras i Swehockeycup.se. (Detta ersätter andra verktyg som Cuponline etc)
Efter Godkännande av Cupansökan kan TSM ansvariga länka ansökan och skapa cupen. Därefter tilldelas cupgeneralen tillgång till sidan för vidare hantering. (Manual Swehockeycup)
Uppdatering för säsong 24/25 gällande avgifter.
Anmälan för att delta i Cup: 250kr
Anmälan för att arrangera CUP 750kr (Detta för att förbundet skapat en match/cup rapporterings hemsida så att allt kan hanteras den vägen med resultat etc. (mer information kommer)
I Samband med att informationen skickas till TSM ansvarig swischas även 250kr alt 750kr beroende på delta eller arrangera till 0768-794700 (Patric Aronsson TSM ansvarig) för att täcka avgiften till hockeyförbundet rörande matchansökan. (Lag står för alla cupavgifter)
För att det skall gå smidigt önskas att man i Ämnesraden på mailet anger Cupansökan för xxxxxyyyy, YYYYMMDD, där då xxxxxyyyy är namnet på cupen, samt datumet för cupen. (För Swisch referera till cupnamnet så matchas det med ansökan)
I Ansökan skall följande vara angett.
Cup/Turneringsnamn:
Nivå: (U11, U14 etc)
Spelort:
Arena:
Datum och tid: (Från datum & till datum om flerdags cup)
Motståndare: (Länk till cuponline etc funkar bra)
Cupansvarig/Swehockeycup administratör, Namn, Mail, Telefonnummer
OBS ovan gäller bara cuper, inte träningsmatcher eller lägerverksamhet.
För Ungdomar yngre än U9 krävs inget tillstånd (dvs u8), Endast lag inom GBG distriktet får delta i en cup för yngre och man skall respektera spelformen enligt förbundet, vidare bör inga resultat publiceras.
Mvh/ Patric Aronsson