Dela nyhet
Frågor och svar om Cleverservice.se
7 aug, 12:15
Frågor och svar kring Cleverservice:
- Uppdateras matcherna direkt ifrån Göteborgs fotbollsförbund till systemet?
Svar: Nej, de läggs in manuellt. Det innebär att ni som ledare gärna behöver titta så att det stämmer, samt om någon match ändras, så hör av er till Föreningsdomaransvarig.
- Vad ska jag som föreningsdomare göra?
Svar: Du som föreningsdomare har fått inloggning efter utbildningen. Du går in och "ansöker" om de matcher du kan döma. Sedan är det föreningen som "tilldelar" matcherna till varje match.
Vi jobbar med att sprida ut så att alla som vill får lov att döma, men det gäller för dig som domare att gå in och söka i god tid.
PS: Du som föreningsdomare loggar in med e-postadress och lösen.
- Blir du som föreningsdomare sjuk?
Svar: Du kan du prata med en kompis och tillsätta med någon annan. Men berätta det, så att vi kan ge rätt ekonomisk ersättning till rätt domare. Lättast om varje domare hittar någon annan domare, för ofast är det på kort tid när man blir sjuk!
- Vad ska du som ledare göra?
Svar: Du godkänner matchen efter att domaren har gjort sitt uppdrag i systemet, så att vi vet att personen var på plats och gjorde sin insats.
Här ser du också namnet på föreningsdomaren som kommer till matchen.
Efter att matchen är godkänd så betalar kassören ut domararvodet via systemet Cleverservice, så det sparar oss mycket administrativt jobb. Det sänder också ut kontrolluppgift efter året, samt att du som domare kan se en helhet när utbetalningen är gjord och vad du fått för ekonomisk ersättning under hela 2024.
För att vi ska kunna spela matcher behöver vi domare, annars blir det ingen match. En viktig roll och tillsammans gör vi skillnad!
(fyller på med frågor och svar som dyker upp under säsongen...)
/Föreningsdomaransvarig 2024 Anette Alsterå